ALİAĞA LİMANLARI ARKA ALANI ULAŞIM VE LOJİSTİK ETÜDÜ İLE MÜDAHALE PERSPEKTİFİ TAMAMLANDI

ALİAĞA LİMANLARI ARKA ALANI ULAŞIM VE LOJİSTİK ETÜDÜ İLE MÜDAHALE PERSPEKTİFİ TAMAMLANDI

Aliağa limanlarının ulaşım sorunlarını derinlemesine analiz eden, liman arka sahası bölgede ulaşım ve lojistik unsurlar bakımından atılması gereken adımları ortaya koyan “Aliağa Limanları Arka Alanı Ulaşım ve Lojistik Etüdü ile Müdahale Perspektifi (ALUP)” çalışması yayınlandı.

İzmir Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Mehmet Yavuz, İzmir’de denize ve denizle ilgili faaliyetlere odaklanan mavi büyüme yaklaşımını ön planda tuttuklarını belirterek Ajans olarak liman şehri İzmir’de deniz ve kıyı ekonomisinin geliştirilmesi hedefinin merkezine deniz taşımacılığı ve limanların geliştirilmesini koyduklarını belirtti.

Bugün 16 limanı ile 92 milyon ton yük elleçleyen İzmir’in sahip olduğu güçlü liman altyapısı ve deneyimini, ileriye taşıyacak stratejileri “İzmir Limanları Mevcut Durum Analizi ve Gelişim Perspektifi” ile çalıştıklarını belirten Yavuz 2022’de tamamlanan çalışma devamında Aliağa bölgesi özelinde liman arka alanında ulaşım ve lojistik sorunlarının ve gerekli altyapı yatırımlarının konusunda uzman bir ekiple daha detayda çalışıldığını belirtti. Hazırlanan Aliağa Limanları Arka Alanı Ulaşım ve Lojistik Etüdü ile Müdahale Perspektifi’nin bölgenin hem altyapı hem de yönetsel olarak daha ileriye götürülmesine yönelik somut öneriler içerdiğini hatırlatan Yavuz, çalışmaya ilişkin olarak sözlerini şöyle sürdürdü:

“Aliağa’da Nemrut Körfezi’nde yer alan ve Türkiye’nin en hızlı gelişen limanlarının bulunduğu bu bölge, çevresindeki ağır sanayi yapılanmaları ile beraber yoğun bir yük trafiği ve doğrusunu söylemek gerekirse keşmekeş içinde. Buraya odaklanan çalışmamız kapsamındaki analizler neticesinde, bölge için karayolu, demiryolu ve lojistik altyapısına ilişkin 17 somut proje ortaya koyduk. Yeni yol ve bağlantıların açılması, mevcut yolların genişletilmesi, kavşak düzenlemeleri, istasyon alanının genişletilmesi, tır parkı ve lojistik hizmet tesislerinin yapılması, tesis girişlerinin değiştirilmesi gibi mekânsal müdahalelerin yanı sıra, bölgenin ekonomik gelişiminin desteklenmesi amacıyla yeni yönetim modellerine geçiş de öneri seti içinde yer alıyor.”

Günümüzde yüklerin limanlara rahat, hızlı ve verimli biçimde ulaştırılmasının hinterlant ile güçlü karayolu ve demiryolu bağlantılarına bağlı olduğunun altını çizen Yavuz “Aliağa limanları özelinde gerek teknik ekip gerekse bölge paydaşlarının katılımı ile çok iyi bir süreç yürüttük, tüm önerilerimizi fayda maliyet eksenindeki analizleriyle birlikte oluşturduk. Bundan sonra bölgede yapılacak projeler için yol haritası hazırdır. Bölgedeki ihtiyaçların çözümüne yönelik olarak paydaşların bir araya gelmesi, oluşacak irade ile gerek yerel gerekse merkezi düzeydeki kurum ve kuruluşlardan ısrarla destek talep etmesi gerekiyor. Bu rapor aynı zamanda kurulacak işbirlikleri için de bir başlangıç noktasıdır.” dedi.

Bölgenin uzun yıllardır gündeminde olan ihtiyaç ve sorunlara ilişkin karar vericilere bütünlüklü bir değerlendirme çerçevesi ve uygulanabilir bir yol haritası sunan Aliağa Limanları Arka Alanı Ulaşım ve Lojistik Etüdü ile Müdahale Perspektifi raporuna buradan ulaşabilirsiniz.